Monday, February 22, 2010

yeah.. KERJA !!!


location : TCSJB



amin..amin...akhirnya aku dapat jugak kerja...kerja ku tak lah sehebat mana..tidak lah sehebat rakan ku yang bekerja di coffee bean ke..promoter ke,mcdonalds ke,kfc ke... ape ke...aku diterima bekerja sebagai store clerk di salah sebuah pasar raya di tempatku nih..

tepat jam 9 pagi..aku bangun dan terus capai tualaku lalu masuk ke toilet untuk mandi..
dalam kul 10 pagi aku selesai mandy dan terus bersiap..harinih aku pakai jeans,tudung cream,n baju yang agak span..hehe..mak aku suruh pakai baju kurung..tak nak aku..panas..dah lah musim panas nih..(bukan alasan ok! tetapi..KENYATAAN !)

dalam kol 10.30 pagi..aku suruh adik aku pi ledai untuk print kan resume yang telah sempat aku siapkan malam tadi..lupa plak..ink printer aku dah abis..so terpaksa lah pi print je kat kedai yang berhampiran..agak menarik jugak..tak pernah org mintak resume aku masa aku nak mintak kerja nih...

semasa dalam perjalanan ke office untuk berjumpa bos pada hari nih..adalah mamat2 sakai nih mangacau aku..dah lewat nih ada je nak kacau...aku ape lagi...buat tak tahu jelah..buat ape melayan orang macam tuh.."ayang tuh dah ada b..jgn gatal2 nak melayan lelaki kat luar sana ok"?...ni lah pesan DIA kat aku..hari2 dia pesan tau..hehe..yelah b..ayang sayang b jelah..muax! xoxoxoxo..=)

tepat jam 11 pagi..aku sampai office n terus jumpa ngan mr.siva..nih bukan bos oke! pekerja sahaja..kira leader katt cnie lah..jumpa je aku..dia terus amik borang aku n mintak resume aku...lepas check..dia terus bawak aku jumpa pengurus..huh..pengurus nya agak baik..tak sombong..ok lah..not bad..hehe..masa dia tgk resume,aiyaa..lepasan spm??tggu result lah nih??wah amik mechanical engineering..mesti nak sambung blajar nih..ye..saya skola teknik n amik course tuh n insya allah saya nak sambung blajar..lepas tuh dia tanya..cita2 awak ape?my ambition is to be an engineer..insya allah...dia senyum je..thx!...lepas berbincang..akhirnya dia cakap..ok..kamu bleyh start bekerja pada 26 FEBRUARI 2010 ..datang sebelum 8.45pagi tau..tunggu saya kat luar sana...pakai T-shirt gelap sikit..ok..bos..thx!ahha..

NOTA TAMPAL : alhamdulillah..akhirnya aku dapat kerja jugak..amin..=)

No comments:

Post a Comment