Thursday, June 9, 2011

begitulah kawan...baik buruk pun kena terima juga kan?

kawan..macam-macam ragam..kadang-kadang aku naik muak naik malas nak amik tahu semua ini..tapi,memandangkan aku nih prihatin akan kawan-kawan aku..aku sanggup berkorban untuk kawan-kawan..tiada kawan maka siapalah aku bukan?


mungkin dulu dikau terbaik buatku..memang aku akui dikau terbaik antara semua..tapi,sekarang?ye memang kau cakap kau nak berubah..tolong berubah demi diri engkau sendiri...bukan berubah hanya untuk sementara sahaja...tolong lah...mungkin kau akan cakap..aku nih menyibuk kan?hello,dengar sini..kalau aku memang tak kuasa nak ambil kesah akan semua ini..aku penat! sumpah aku penat dengan semua ini..tapi sampai bila aku nak berdiam je?sampai bila..

kitaorang sayang kau..sumpah sayang kau sangat-sangat..kalau diri kau sendiri kau tak boleh nak sayang macam mana??sayang diri sendiri sebelum menyayangi diri orang lain..sayang keluarga sendiri sebelum menerima cinta orang lain..

kalau kitaorang tak sayang kau..aku pun malas nak ambil tahu tau?sebab kitaorang sayang kan engkau lah kitaorang ambil kesah pasal diri engkau..pasal hidup kau..engkau mengerti semua tuh?kalau tak..dah lama kitaorang buang kau daripada hidup kitaorang..

aku sendiri pernah merasa dipulau oleh kawan-kawan..masa tuh aku tak tahu mana silap aku..sumpah aku tak tahu silap aku masa itu..sebab kan itu,kawan-kawan yang sama-membesar ,sama-sama berkewan baik sejak sekolah rendah tinggalkan aku macam tuh sahaja..bodoh lah kalau siapa cakap aku tak sedih masa tuh..tiada tempat mengadu..tiada tempat untuk curahkan segalanya..bayangkan kawan-kawan yang rapat macam adik beradik pergi macam tuh sahaja..sejak kejadian tuh,aku banyak bergaul dengan kaum non muslim..aku selesa bergaul dengan mereka semua..kerana mereka lebih jauh memahami aku pada waktu itu..

jangan terikut akan kawan-kawan yang jauh ketinggalkan..yang hanyutkan diri mereka sendiri..tengggelam dengan  perangai mereka itu sendiri...bangkitlah..bangunlah...kembali pada yang ESA..

aku sedih,sedih sangat ...aku bersedih kerana kawan..

jadikan apa yang berlaku ini sebagai pengajaran pada diri kamu itu sendiri...sekali kita kawan,selamanya kita akan berkawan..ini janji aku.

No comments:

Post a Comment