Wednesday, June 29, 2011

if you're talking about me behind my back,that just means my life is obviously more interesting than yours !!!

dasar manusia tak reti nak bersyukur macam ini lah jadinya...aku bukan nak buruk kan sesiapa..memang aku tak sangka,betul-betul tak sangka orang yang aku percaya selama ini.orang yang aku yakin selama ini.orang yang baik dengan aku selama ini ,orang yang rapat dengan aku  selama ini...rupa-rupanya,mulut macam longkang ! busuk macam sampah !

hey,jangan berselindung disebalik wajahmu itu ! pliss lah..hipokrit ! depan cakap lain,belakang pergh rancak mulut longkang tuh mengata orang sana orang sini !

patutlah hidup tak pernah senang ! ada je masalah ! selalu sangat kena tipu dengan orang sana sini ! tuh pun tak nampak lagi ke!

patutlah buat kerja apa pun tak pernah berjaya ! ouh macam ni rupanya perangai kamu !

kenapa cakap belakang?kenapa tak cakap depan-depan?asal?diri tuh dah cukup bagus ke nak mengata orang sana sini?nak runtuhkan keluarga sana sini?dah bagus sangat lah perangai macam tuh! diri tuh dah tua !sedarlah diri..anytime jelah ajal maut nih...

layan orang sana sini ..depan-depan cakap baik,belakang aku,pergh..macam harammm !

hey,bukan aku sahaja yang kena..ramai lagi bengang dengan perangai kamu !
aku haramkan kau mengata tentang keluarga aku ! secebis ayat kamu mengata tentang keluarga ku,maka tidak amanlah hidup kamu dunia akhirat !

mohon maaf pada aku dan pada semua orang ..secara depan-depan ! kalau tak sedar diri jugak,wasalam...

mintak keampunan pada tuhan ! memburukkan orang ! mengata orang ! kau fikir baik sangat ke? sampai hidup keluarga orang lain runtuh macam tuh je?bagus sangat ke?

hey,bangun lah ! insaflah ! tak fikir ke balasan yang telah kau dapat daripada diri kau yang suka mengata belakang?memburukkan orang sana sini?

insaflah..mulai dari saat ini,jangan harap kami semua nak melayan kerenah kamu lagi..bagi kami,sampai mati kamu tidak akan berubah..memburukkan orang sana sini...kamu tuh dah tua,dah dewasa..ada otak untuk fikir..ada keluarga..kalau orang lain memburukkan keluarga kau sendiri apa kau rasa?mesti sakit hati kan?insya allah,allah maha adil..kamu akan dapat balasan atas perbuatan kamu ini,mungkin bukan sekarang..aku redha sahaja orang nak mengata ..

selagi aku boleh sabar,aku akan sabar..tahap kesabaran aku ada hadnya..fikir-fikirkanlah

No comments:

Post a Comment