Thursday, April 15, 2010

ko TAHU MALU plak ye??????

15 APRIL 2010..


hari nih rutin ku seperti biasa...pagi check barang..buat return..n relax..
senang hati lah coz kak yan tak da hari nih..haha..
hari nih lepas je rehat..barang dah mula banyak..adoyai..pening kepala den..dengan HQ nya lagi..


tetiba..orang benelux call..aku ada salah kira..alamak..sori ye kak..tapi saya dah fax kan ..lain kali saya wat betul2 ye..lepas tuh kak azi.."department head" tepon aku tanya pasal return CNY dragon hub..dia cakap ada wat return tak??aku cakap lah ada..aku baca kat buku CN tuh..


dia dalam EDP..pastuh dia tak puas  hati..dia keluar pergi kat tempat "store clerk"


PERBUALAN ANTARA KAMI :


si gila : cuba tgk P.O nih


aku : knp?


si gila : ada wat return beras CNY tak?


aku : entah..ada kot..tak ingat lah..knp?


si gila : macam mana awak check P.O ni sampaikan saya tulis nih tak nampak?


aku : saya check yang atas..yang bawah saya tak perasan lah plak..


si gila : hmm...susah punya orang woo..nanti naik office jumpa saya..


aku : ok..no hal.


( lepas tu kak ana leyh tepon plak tanya pasal poh hub..macam2 lah..aku pergi lah office jumpa kak ana..si gila tuh tak reti sabar nak tanya pasal beras tuh..mampos lah..)


aku : hah kak ana..knp ye?nih hah..cuba darabkan nih %#%3*%8


kak ana : hah..pi cari buku CN..tkr cepat..


aku : ok kak ana..


( lepas tuh si gila tanya aku lagi )


si gila : so macam mana nih???hari tuh yang pasal F&N tuh pon saya diamkan saja..


aku : hmm..yelah kak..nanti saya try call supplier datang amik return  ok!


si gila : kalau dalam minggu nih jugak dia tak amik return..saya bagi memo kat awak!


aku : tapi kan..kalu ada barang return..knp beras tuh tak letak kat bawah???kat tempat beras depan meja store clerk??


si gila : hurm..tuh beras baru ..tak kan nak letak bawah..kalu beras tuh basah ke ape...supplier tak nak amik return..lagi pun tuh beras masa CNY..customer kompem tak mau beli lagi..


( eleh..alasan..padahal sebelum nih..kalo ada beras lebih..boleh je susun kat bawah walaupun beras tuh baru sampai!!)


aku : hurm..yelah...(aku terus blah)


( sampai je kat bawah..akak2 tuh tanya..kak hidayati tanya lah knp??aku tanya lah pasal beras CNY..dia cakap ada return kan)


"aku terus check buku CN n ternyata ada record...kak hidayati pun cakap dia ada wat return..n dia ciap print kan PRN.."


"aku terus amik copy n buku tuh ke office..ngah geram tahap cipan time tuh"


aku terus bukak pintu opis kuat2..n time tuh si gila ngah gayot ngan sape tah..


lepas dia letak je tepon..aku terus hentak buku tuh kat meja..


PERBUALAN KAMI :


aku : hah..nih ape??kan dah buat return! knp cakap saya tak wat return lagi!valli pun cakap dah return kan!


si gila : ( tercengang2 ) tadi cakap belum..knp check macam nih..awak check tapi awak tak tau dah wat return ke blom..macam mana awak buat kerja nih?


aku : kan ada 1st checker n 2nd checker!tak nampak ke saya 1st checker?saya yang check beras!hidayati my 2 nd checker yang buat return!cuba tgk PRN n buku CN ni..ada kan???


si gila : ouh dah return bagus lah..


aku : ouh tuh je?


si gila : ye


aku : so?????


si gila : so..ok lah dah return..(tak tgk muka aku pon..tadi kat bawah masa marah2 boleh plak pandang..)


aku : hah! ye ar! bagus kan! ( aku terus tarik buku tuh n tutup kuat2 n blah dari opis..)


"sedap hati ko je kan..dah malu sendiri pandai plak tunduk time aku tunjuk CN n record yang aku dah return kan??so ko nak cakap ape sekarang??nak bagi memo jugak ke coz aku kurang ajar???ko pon 1..dah sign invoice tuh baru terpikir ke nak tanya tuh nih???buta ke mata tak reti tgk CN??buta ke BODOH tak reti baca!tak reti nak tanya supervisor rangka ko tuh dulu ke??sengal..bertindak melulu jer..ske2 nak marah2 aku..kan aku dah marah ko balik..tros diam kan??malu kan??padan muka ko setannnnn !!..ko malukan aku depan kawan2 aku..now aku malukan kau depan pekerja2 dalam office tuh..mana ko nak letak muka ko tuh terpulang..ADA AKU KESAH KO SAPE?? besar sangat ke ko nih???sorrylah ye..."aku tak takut lah..setakat department head yang bodoh buta tuli macam ko ada aku kesah?boleh blah lah weyh ! nama je D.P...tapi kerja mengong..kalau tak de manager harapan lah nak kerja..kerja ko makan gaji buta je! sebab ape aku cakap macam tuh?sebab ko kalau manager takde berpesta lah macam tempat nih bapak ko punya..berbual macam HARAMMMM !!

No comments:

Post a Comment