Thursday, May 13, 2010

impianku

syabas dan tahniah kepada rakan-rakanku sekalian yang dapat melanjutkan pelajaran ke matrik..yang sedang menunggu ipta dan politeknik..HARAP BERSABAR ye..selepas nih,teruskan lah perjuanganmu sehabis baik..bukan mudah bagi kalian untuk jejakan kaki ke menara gading..apa yang diimpikan..apa yang diharapkan..lakukanlah dengan sepenuh jiwa dan ragamu..


ada yang menangis..ada yang muram..maybe ada antara rakan-rakan kita yang tidak dapat melanjutkan pelajaran ke mana-mana ipta mahupun poli..jangan risau..buatlah rayuan..insya allah..kalau ada rezeki kita..tidak ke mana kan..jangan mudah mengalah..belajar lah tentang perkara yang kamu minat..jangan belajar kerana ikutan rakan-rakan..lakukan apa yang mampu kita lakukan..kalau setakat itu sahaja yang kita mampu untuk lakukan..biarkan sahaja lah..belajar perlukan minat..bukan paksaan untuk menjadi sesuatu yang belum tentu kita mampu untuk lakukannya!


macam saya..salah seorang pelajar teknikal..kursus yang terbentang luas yang perlu saya ambil adalah yang berkaitan dengan kejuruteraan..kalau bidang ini yang saya belajar selama 2 tahun..berhempas pulas belajar ke sana ke mari...kalau tidak dapat untuk merealisasikan matlamat dan tujuan untuk menjadi seorang jurutera macam mana?mak cakap,"angah pilihlah betul-betul..jangan menyesal dikemudian hari"..
along cakap,"kau angah..ambil course yang kau betul-betul minat..jangan menyesal sekiranya apa yang ko ambil nanti tidak dapat menjamin masa depan kau "


terima kasih atas nasihat yang diberikan..saya terima..dan saya akan mengkaji sedalam-dalamnya apa  yang saya minat..terima kasih yang tidak terhingga atas segala sokongan dan didikan yang diberikan selama ini..TERIMA KASIH yang tidak terhingga kepada warga guru SEKOLAH TADIKA KEMAS,SKUDAI..SEKOLAH KEBANGSAAN SRI SKUDAI,SEKOLAH AGAMA AN-NUR BATU 10,SKUDAI,SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SKUDAI,SEKOLAH MENENGAH TEKNIK KLUANG,JOHOR,SEKOLAH MENENGAH TEKNIK PERDAGANGAN JOHOR BAHRU..
terima kasih wahai guru..kerana mendidik saya,mengajar saya selama ini..daripada saya tidak tahu membaca..menulis..mengira..sehinggalah saya tahu untuk membaca dengan sendirinya..mengarang karangan dengan sempurna (walaupun tidaklah sempurna mana),mengira dengan sendirinya ( walaupun tidak secekap mana)...TERIMA KASIH !!

IMPIANKU :


insya allah sampai seru..aku ingin sekali jadi seperti ini..
p/s : ini saya oke !
location : taman sri putri,skudai









1) belajar bersungguh sehingga tercapai segala cita-cita saya..
2) membuka sebuah cafe house dan dedikasikannya kepada ibunda tercinta PUAN MAZNAH SAMJURI
3) insya allah sekiranya diberi peluang..sekiranya diriku masih lagi bernafas,ingin ku bawa keluargaku
    menunaikan fardu haji.
4) ingin melanjutkan pengajian sehingga ke pHD or IR
5) inginkan sebuah keluarga yang bahagia..inginkan suami yang bertanggungjawab,penyabar,penyayang,
    menghormati wanita dan baik dari segi akhlaknya,boleh membimbing saya,anak-anak saya..insya allah !!



NOTA TAMPAL : insya allah..apa yang diimpikan akan terlaksana dengan izin dari-NYA!amin..

No comments:

Post a Comment