Monday, May 17, 2010

selamat hari guru!


agak terlambat kali nih aku post entry pasal "HARI GURU"..

buat guru-guru ku tersayang...!

"SELAMAT HARI GURU"

"JASAMU AKAN KU KENANG SEHINGGA AKHIR HAYATKU"



selamat hari guru aku ucapkan kepada guruku yang telah mengajarku pada tahun 1998..guru TADIKA KEMAS,SKUDAI..bagi yang satu kelas denganku pada ketika itu adalah..FAIM anak pak cik kamal!aku ingat ko lagi tau! HAHA..terasa terharu lah coz sampai sekarang kita masih menjadi SAHABAT kan??hehe..HALIMATUL SAADIAH..aku ingat ko tau!hehe..IZZUL HAYAT!...ko ingat tak zul,masa kita makan sup panas yang cikgu masak kan tuh???sup tuh meleleh or tertumpah kat pipi n dagu ko kot..hehe..terima kasih cikgu!atas layanan yang diberikan..didikan yang diberikan..pengorbanan yang dilakukan..terima kasih cikgu..terima kasih..

selamat hari guru juga saya ucapkan kepada guru kelas
KAFA tahun 2000, masjid abidin,skudai...nih kira macam kelas agama lah..masa darjah 1..aku tak skola agama pun..so..aku masuk skola agama nih masa aku darjah 2 lah....kitab al-quran yang cikgu bagi saya masih lagi dalam simpanan saya..buku hukum tajwid masih lagi saya gunakan sehingga sekarang sebagai rujukan..terima kasih cikgu atas didikan agama yang telah dicurahkan..daripada saya tidak pandai mengaji..sehinggalah saya fasih mengaji..dan tahu tentang hukum tajwid!dan saya tidak sangka..pada usia 8 tahun..semua surah dalam muqadam telah pun saya hafal..terima kasih cikgu!


selamat hari guru saya ucapkan kepada ustaz dan ustazah sekolah agama an-nur batu 10,skudai....selepas mendapat keputusan yang cemerlang ketika skola kafa..aku telah ditawarkan untuk terus ke darjah 3 di sekolah agama ini..maksudnya..aku tak payah lah nak masuk darjah 1 and darjah 2 dekat sekolah agama nih...hehe..terima kasih ajar saya menulis perkataan dalam tulisan jawi..terima ajar saya tentang akhlak..ibadat..tauhid..al-quran dan sebagainya..terima kasih...bahasa arab paling best sekali..!ustazah junaidah...ustaz hamsi..dam semualah..maaflah saya terlupa! 


selamat hari guru saya ucapkan kepada cikgu-cikgu
SEKOLAH  KEBANGSAAN SRI SKUDAI ( SKSS) kerana telah mengajar saya selama ini!terima kasih kepada PUAN HAMIDAH BINTI ABDUL SAMAD ( emak rafizi syawal nih) kerana menjadi guru kelas saya iaitu kelas 1 CEMPAKA pada tahun 1999..teacher wong ! saya rindu teacher..thanks ajar B.I ! suka tengok rambut teacher!sama macam rambut mak saya!ustazah samsiah!terima kasih ajar saya PEN.AGAMA ISLAM!ingat lagi ustazah suka cakap perkataan "GONJOL" haha..PUAN FARIDAH BINTI JANTAN! guru B.I saya!guru pengawas saya!tegas tau! tapi sweet sangat! PUAN ROHANA BINTI MUSTAFA! guru kelas saya daripada saya darjah 2 hinggalah saya darjah 6..beliaulah guru kelas saya..maintain jer orangnya..peramah...dah macam emak saya lah..i love u teacher..terima kasih ajar saya B.M..patut lah B.M saya power!!!!haha..cikgu chandra jothi! terima kasih ajar saya maths!garang sangat!tegas!ske dapat cikgu maths macam nih! tapi setelah tgk keputusan upsr kitaorg..dan tengok maths aku A..trus senyum memanjang!muah! hehe...puan asyikin binti islam...guru B.I saya..thnx teacher!cikgu shila! terima kasih ajar saya sains!sains saya A ...tak sangka..coz dulu saya pernah gagal dalam ujian..lepas ulangkaji bersam cikgu..tak sangka dapat A dalam upsr!terima kasih cikgu!terima kasih!terima kasih kepada guru besar..EN.MOHD KHIR BIN YUSOF..di manakah beliau ketika ini???saya amat merindui  cikgu! jasa dan bakti yang dicurahka dalam mendidik anak bangsa amatlah saya hargai! 


selamat hari guru saya ucapkan kepada guru-guru
SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SKUDAI !jasa dan baktimu amat saya hargai..maaf kalau saya nakal sangat ye cikgu! 


selamat hari guru kepada guru-guru di SEKOLAH MENENGAH TEKNIK KLUANG,JOHOR..terima kasih kerana mengajar saya walaupun dalam masa yang singkat... 


selamat hari guru saya ucapkan kepada guru-guru SEKOLAH MENENGAH TEKNIK PERDAGANGAN JOHOR BAHRU!...terima kasih cikgu bedah...ustaz firdaus...cikgu lily...cikgu fatma..cikgu suriani...cikgu zuwairi..cikgu rahdi...cikgu ros...cikgu hussien...cikguu tini...mama roza....terima kasih!walaupun saya baru di sana..tetapi..saya selesa menjadi anak murid kepada cikgu-cikgu sekalian!

"SAYA SAYANG CIKGU!!TERUSKANLAH PERJUANGAN DALAM MENDIDIK ANAK BANGSA..MELAHIRKAN GENERASI YANG CEMERLANG ! GEMILANG ! TERBILANG !



No comments:

Post a Comment