Wednesday, June 16, 2010

ganti puasa

salam semua...


lama aku tak update blog aku nih...busy dengan kenduri LAYLA SORAYA + adam harith...+ melayan sedara mara ku yang ramai sangat tuh...( cucu-cucu nenek LEHA tersangat ramai oke ! )...memang happy sangat-sangat...sekali berkumpul dah macam ape dah..agak-agak kan..aku nih keturunan yang ke berapa ye???oppss..lupa sudah....hehe..nanti aku tanya emak ok =)


pejam celik pejam celik...dah pertengahan tahun 2010..terasa masa begitu pantas berlalu...( dah dekat setahun juga aku tiada sebarang homework untuk disiapkan...begitu cepat masa berlalu...aku dah 18 tahun rupanya..EMAK ! ABAH !..anak kamu sudah besar...tapi perangai aiyoo...mengada-ngada lebih..pening kepala melayan kerenah aku kan???haha...WHATEVER..


sekarang dah bulan JUN 2010..bulan depan dah bulan JULAI..lepas tuh BULAN OGOS...ehh..ingat tak bulan OGOS tuh dah start bulan puasa bagi umat Islam??? nak tanya nih..sudahkan anda menggantikan puasa anda yang lepas tuh??? agak-agak berapa hari ye??? aku baru nak ganti puasa bermula 21 JUN 2010 nih..14 hari nak kena ganti woo...masih sempat lagi nak ganti puasa sekarang..ayuh ramai-ramai langsaikan hutang puasa kamu itu....


bagi kaum hawa pula..normal lah kena ganti puasa pada tiap-tiap tahun..tak pernahnya cukup puasa nya dalam bulan ramadhan tuh...bagi kaum Adam nih...kalau ada yang rasa puasa tahun lepas nya tak cukup...SILA AMBIL PERHATIAN lah...gantilah puasa tuh....and..jangan ponteng puasa tanpa sebab lagi ok...

No comments:

Post a Comment