Tuesday, June 22, 2010

selamat hari jadi EMAK..selamat hari bapa,ABAH..

selamat hari jadi emak..
yang ke 53 tahun..
semoga panjang umur..
murah rezeki..
dan cepat-cepat jadi MATRON ok??
naik pangkat lah..
=))

kepada abah..
selamat hari bapa..

pengorbanan kalian tidak akan aku lupakan
buat selama-lamanya..

angah sayang sangat-sangat..
dekat emak & abah..

hari bapa + birthday emak
pada hari yang sama..
20 JUN 2010

hari nih hari ahad...seperti biasa aku akan keluar untuk luang kan masa bersama babah...hurmm..agak lama menanti mamat sorang nih..aiyoo,pening kepala aku...babah melayan ibunya yang kebetulan berada kat JB minggu nih..nak tak nak..aku kena lah sabar tunggu dia...kata nak kuar kan..tak kan tunggu kejap pun tak boleh kot??tepat jam 3 petang..babah pun sampailah kat umah..aku hari nih pakai baju biru ok...=))   aku jarang ada baju warna biru nih..bukan ape..aku kurang minat dengan warna nih..dah babah belikan baju nih..nak tak kenalah pakai ok =))

berbalik kepada cerita tadi...selepas pakai kasut,bawak payung ( takut hujan ),bawak 1 tupperware besar..kek coklat buat babah..semalaman aku cuba siapkan kek nya..kereta kami pun mula berluncur laju tinggalkan rumah aku..setelah 5 minit meninggalkan rumah aku..

TIBA-TIBA...

kereta mati lah plak..adoyai..dah exited nak tengok 'LAGENDA BUDAK SETAN'..tetiba kereta boleh buat hal lah plak ! aku bertengkar jugak dengan babah nih..hurm..terpaksa parking kereta dekat dengan kedai makan yang berhampiran dengan sekolah rendah skudai nih..lepas tuh,,kami ambil keputusan untuk jalan kaki ke bus stop depan tuh..punya lah panas..hati pun tengah panas gila time tuh..tapi tak boleh salah kan babah jugak..kereta dah nak rosak..nak buat macam mana kan...baru berjalan kejap dah penat..tuh lah..selama nih manja sangat..asyik naik kereta je...nih baru jalan sikit dah terasa penat lah pak !

aiyoo..malu woo..dah pakai macam nih kena jalan kaki daa..sampai je dekat bus stop tuh..aku duduk je tunggu teksi..babah plak yang kena tahan teksi..hehe..sorry babah..=))  tahan punya tahan..satu teksi pun tak nak berhenti..berangin aku ! lepas tuh..babah tahan 1 teksi nih..sekali yang dia tahan teksi abah aku daa...! tu lah sape suruh cakap pasal abah je..kan dah..betul-betul orang tua tu datang..hah kan dah..aku buat tak tahu je...takut abah marah coz keluar tunggu teksi macam nih..yelah selalunya kan naik kereta je..ni tetiba plak kena tunggu teksi plak...mana tak pelik abah tuhh nanti..kami biarka je abah pergi meninggalkan kami..babah try tahan teksi lain ..alhamdulillahh..nasib baik ada teksi yang sanggup berhenti..

sampai je dekat jusco..hati aku makin panas..babah try bawak aku jalan-jalan pusing jusco..konon nak sejukan hati aku lah tuh..hehe :) mula-mula nak makan dekat KFC..lepas tuh dia plak nak makan MCDONALDS..mana 1 nih??pastuh..kami pun pi lah mcD tuh..buat pengetahuan anda semua..aku yang kena order makan ok ! babah hanya duduk melayan hp saje..


macam-macam aku order..nih makan ke melantak..biarlah..fav aku..ada aku kesah ke kalau berhabis duit pun..hehe.. :)  mcD jusco sini tersangat , terbanyak , terpenuhi ( ekh ape aku merepek nih ? ) ..meh sini aku cakap..tempat dah ok..tapi nak makan plak kurang selesa..nak tahu kenapa..banyak lalat oke !! fullstop..ehh..nak tambah lagi..masa makan..tangan aku tak reti nak diam..yelah menghalau lalat..aiyoo..bila aku macam tuh..barulah crew mcD nak mop lantai lah ape lah kan..hmm..malas nak citer lah kan..fikir jelah macam mana keadaannya tuh :)


lepas je makan mcD..aku berjalan-jalan lah ..nak cari hadiah buat mak..hari nih bufday dia..so..puas mencari..akhirnya jumpa jugak...mak aku nih sukakan perhiasan rumah..lepas dah jumpa apa yang dicari..aku ngan babah pun naik lah teksi dan berhenti dekat kereta dia tuh..tunggu abang bat nih lama betul...dekat sejam kot tunggu dia..masa dia datang je..aku tengok kan jelah..yelah aku pun nak tau jugak macam mana betulkan kereta nih..tak lama lagi..aku jadi mekanik jugak..YE ! mekanik.. kenapa?? pelik?? tak payah nak pelik..sekarang..wanita boleh buat apa sahaja...oke ! 


punyalah lama..padahal tukar bateri kereta jerk...bateri weak..hmm..ape lah babah nih..lepas je tukar bateri kereta..babah pun hantarlah aku balik rumah..mak pelik cause aku balik cepat giler ! well..hehe..aku cakap lah yang kereta rosak..pastuh boleh jumpa abah plak..berdekak mak aku ketawa..haha..
keluarga terhebat !



( keluarga saya sikit jer )





( keluarga dia ramai )

keluarga terhebat !


yang penting..EMAK SUKA DENGAN HADIAH YANG AKU BERI TUH YE !


nota tampal : aku pelik..macam mana seorang mekanik boleh betulkan kereta orang lain..padahal kalau kereta sendiri rosak..tak tahu plak nak betulkan..aiyoo..pening kepala aku !




sorry sayang :)                 
                      
                 

No comments:

Post a Comment