Wednesday, July 7, 2010

menyesal kahwin awal







salam semua..

menyesal kahwin awal? macam ganjil bunyinya buat aku..al maklum sahajalah..aku nih masih belum berkahwin lagi kan.ada orang kata..berkahwin awal nih bagus ! ehh,yeke?ada orang cakap,kahwin lambat nih bagus..lah yeke? hmm..entah lah..semalam..ada orang cakap ngan aku..menyesal kahwin awal-awal nih..ehh kenapa plak ye?bukan apa..dia bagitahu macam tuh supaya aku nih belajar betul-betul..jangan lah fikir kahwin buat masa nih..ehh..bila plak aku fikir nak kahwin nih ?? macam dia..dah selamat kahwin dah..amboi..tak jemput aku pun ye..sekarang anak dah 2 orang dah...hero-hero yang kacak..hehe :)

dia ada beritahu angan-angan dia nak sambung belajar sampai jadi seorang pensyarah..tuh lah yang dia pernah cakap ngan aku suatu masa dulu..halangan lepas berkahwin nih susah..yelah..susah nak blajar lepas kahwin..tambahan lagi sudah mempunyai keluarga sendiri..senang cakap..tanggungan banyak lah..sebab tuh dia suruh aku belajar betul2..aku nih ibarat pelajarnya + macam adiknya sendiri..

bagi aku..untuk membina sebuah keluarga..haruslah mempunyai ekonomi yang benar-benar kukuh.pegangan agama yang mantap juga perlu terbit dalam diri kita...belajar lah selagi minat untuk belajar itu ada pada diri kita.Bagi diriku........

impian ku hanya satu . mahu merealisasikan impian ku untuk menjadi seorang jurutera 'TERHEBAT'.insya allah..

tunggu mama ye sayang..6 tahun tak lama..
percayalah !

No comments:

Post a Comment