Thursday, November 18, 2010

cepatnya masa berlalu kan?

assalamualaikum semua..

pejam celik pejam celik umurku sudah menjangkau ke _______ . Terasa cepat sangat masa itu berlalu..dalam beberapa hari lagi aku akan sambung pengajian ku di ____________________. Cepatnya masa berlalu...tak sangka sudah makin dewasa rupanya aku ini..

pejam celik pejam celik..aku sudah mampu berdikari sendiri..mencari duit sendiri daripada bakat yang aku ada..tak sangka dulu aku punyalah malas nak buat itu,ini..Tapi,cepatnya  masa itu mengubah segalanya kan?Dulu aku hanya budak hingusan..sekarang pejam celik pejam celik sudah menjadi kakak-kakak..sudah menjadi makcik-makcik..hehe..alangkah cepatnya masa itu berlalu kan?

pejam celik pejam celik sudah berani bercintan-cintun..Bercintan-cintun bersama abang tersayang..Buah hati jantung limpa..Kenalkan pada keluarga..Ahh,cepatnya masa berlalu kan?Sekarang aku sudah pandai menjaga diri aku sendiri..kalau dulu,emak abah lah yang menjaga segala makan minum pakaian aku..sekarang tidak lagi..Anak emak sudah besar rupanya..dah pandai buat sendiri..Haih,cepatnya masa berlalu kan..

pejam celik pejam celik,aku bukan lagi menjadi seorang budak sekolah yang memikul beg yang dipenuhi buku-buku segala..aku tidak perlu lagi memakai pakaian seragam sekolah ku walaupun dalam hati terasa rindu untuk mengulangi waktu di alam persekolahanku..duduk semeja bersama rakan-rakan ku..zaman nakalku di sekolah..alangkah indahnya bukan begitu?haih,begitu cepat masa itu berlalu..

pejam celik pejam celik aku kini sedang merangkak dan berusaha untuk menggapai segala cita-citaku..menggapai segala impian dan harapan kedua-dua orang tua ku..memenuhi segala keinginan kedua-dua orang tua ku..akan ku manfaatkan segala peluang dan masa yang ada untuk membahagiakan kedua-dua orang tuaku sementara mereka masih lagi bernyawa di muka bumi ini..

emak,abah..angah sayang emak dan abah hingga hujung nyawa.. biar angah yang pergi dulu,tetapi..jangan emak dengan abah pergi dulu sebelum angah pergi ye?angah akan buat emak dan abah tersenyum melihat kejayaan angah nanti ! akan ku buktikan semuanya..  !

salam sayang ,
anakmu :)

No comments:

Post a Comment