Wednesday, March 2, 2011

apa salahku , apa dosaku ..

acap kali aku menadah tangan ini..
memohon pada yang ESA
agar permudahkan segala urusan duniawi ku ini..
permudahan urusan keluargaku..
dan orang-orang disekeliling ku..
aku bermohon agar kita semua dilimpahi rahmat dari yang ESA..
tabahkan hati ini,redha dengan ketentuannya..
sabar dalam setiap perkara..
insya allah..

apa salahku padamu..
apa dosaku padamu..                                                                   
di mana kepercayaanmu terhadapku?
di mana silapku?
kenapa susah untuk dikau memahami diriku sekarang ini?
kenapa?

salah ke aku meneruskan segala yang ada di depan mata aku ketika ini..
ini cita-cita aku..
kenapa mesti halang cita-cita dan keinginanku untuk bergelar seorang engineer?
hina sangat ke perempuan yang ambil bidang mekanikal auto nih?
kenapa mentaliti letak dekat kepala lutut?
buka lah mata luas-luas..
buka lah minda luas-luas..

andai tidak dapat menerima diriku ini apa adanya...
andai tidak dapat menerima minat dan cita-cita ku..
andai tidak dapat letak kepercayaanmu terhadapku lagi...

aku tidak kesah..
kalau ini pengakhirannya..
aku sudah berikan yang terbaik buatmu...
since kita jumpa buat pertama kali..
rasa kasih dan sayang ini tidak akan terkubur buat mu..
rasa cinta ini akan terus bersemi dalam diriku agar suatu hari nanti dikau akan mengerti kenapa aku bersusah payah mengambil bidang ini..

mungkin sekarang dikau tidak faham...
tidak mengerti...
insya allah..
apabila kamu tersedar daripada semuanya..
aku sentiasa ada buat kamu..
bukan sekarang..tapi selamanya..


salam sayang,
yang ikhlas mencintaimu =')

No comments:

Post a Comment