Tuesday, June 21, 2011

kenapa orang sekeliling sakit hati bila tengok orang lain berjaya?



kadang-kadang hidup ini terlalu sukar..terlalu berat untuk ditempuhi ..lebih-lebih lagi ada sahaja orang yang tidak puas hati dengan apa yang kita buat,dengan apa jua bisnes yang kita lakukan...ada sahaja yang jadi masalah..


allah bukakan pintu rezeki yang halal bagiku kenapa mesti ada perasaan iri hati lagi?


allah dah tunjuk kelebihan aku dekat situ kenapa mesti ada iri hati lagi?


setiap orang ada rezeki masing-masing..percayalah..ada rezekinya..cuma kita yang nak tak nak sahaja untuk berusaha ke arahnya..bukannya apabila tengok orang lain yang berjaya,maju dalam hidup,maju dalam perniagaan,tiba-tiba jadi cacing panas yang tak reti duduk diam kot?mulalah gelabah sana sini..come on lah...dunia makin maju tau...tapi,mentaliti jangan slow sangat ok ?


aku teruskan apa yang aku dah mula dari dulu..bukan 2-3 hari aku berjinak-jinak dalam bisnes nih..dah hampir 4 tahun aku start bisnes nih..cuma nampak tak nampak je sebab aku malas nak kecoh-kecoh..bila dah war-war kan bisnes nih dekat kawan-kawan..mula lah orang sana iri hati lah,sakit hati lah..rimas lah..


tolong lah,penat lah pendam hati nih..sakit tau..

No comments:

Post a Comment