Friday, March 19, 2010

gila..vavi !!!

19 MAC 2010...

pergh..berangin je hari nih..gila vavi punya orang..hari nih syarikat F hantar beras ke econsave...driver tuh turun and terus bagi invoice kat aku...suruh check kan lah ..lepas check...dia susun beras..dah abis susun beras..dia leyh relax plak kat guard...sumpah aku nyampah dengan driver 2 orang tuh..muka tak bleyh bla..nak je sepak laju2 kat muka dia tuh...

aku cakap lah ;

"abang,kenapa tggu kat sin..naik lah atas susun beras"

dia balas ;

"ekh kena susun jugak ke?saya banyak tempat lagi nak pergi..

aku balas ;

"ekh ,mana boleh..memang kena susun beras..tuh company abang punya...lainlah company kitaorang.."

dia terus blah naik atas susun beras...aku naik lambat sikit coz nak ciapkan return beras and cop invoice diaorang..sampai je atas..dorang dah nak ciap susun 50 bags beras..dah ar salah tempat..BUTA ke mata tuh..tak reti baca ekh beras ko letak kat mana????buta ke bangang???lepas tuh aku soh lah alihkan beras tuh..
dia leyh cakap plak;

"weyh,asal dari tadi tak reti nak cakap..ko keje sini ke aku kerja sini??""

aku balas balik;

cik,dah terang2 tempat beras cik kat sini..kenapa mesti letak n susun kat tempat salah lagi???"salah cik ke salah saya??sila angkat balik and letak kat tempat yang sepatutnya cik..tolong bagi kerjasama ye cik !"

( aku cakap dengan penuh sopan santun ..aku cakap baik2 tau..)

dia balas ;

"kalau macam tuh..baik aku je yang kerja kat sini..."ko tuh tengok je..kan kerja ko nih.."

aku balas ;

"pehal plak kerja saya! saya hanya KERANI SAHAJA!!! BUKAN KERJA SAYA NAK KEMAS AND SUSUN2 BARANG2 NIH..PAHAM!"

( aku dah mula hilang sabar..dah mula panas !! )

lepas tuh dia susun beras main campak2..sampai nak tumbang beras2 tuh semua..aku nak tegur..kang aku cakap lebey..bertumbuk plak kat situ nanti..vavi punya orang..macam SI**

pastu abang lagi sorang tuh ..yang muda sikit lah..main campak2 je beras tuh..aku tengok kan je..ikotkan hati nak je aku maki2 ...nasib baik..aku sabar..kang aku ilang sabar..teruk nanti..elak bergaduh je semua..

lepas dah ciap susun beras...dia nak blah..aku cakap lah..ekh susun papan tuh balik..letak kat satu tempat..mula2 dia tak nak amik..aku tggu je and tengok kan je..pastuh dia amik n campak je..macam VAVI!..

aku soh anil tarik papan2 tuh turun..pastuh dia turun..aku tak turun lagi coz supplier dia nak datang..aku tggu jap..pastuh aku cakap lah macam tuh macam nih..pastuh akak tuh cakap..ok dik..lain kali kalu driver tuh datang and buat perangai..tepon akak..biar akak yang jaga dorang susun beras..adik takder pon takper..akak akan tolong handle kan..dia bagi no hp dia kat aku..pastu aku turun bawah..aku ingat akak tuh dah bagi invoice dorang..pastuh aku bagi and jantan sial tuh cakap;

"lain kali tolong cepat sikit ye!"

macam vavi...aku balas lah..weyh!lain kali kalo nak cepat..semua ko buat sendiri..aku pun banyak kerja jugak nak buat lah weyh!..akak tuh cakap,sabar dik..dia memang KURANG AJAR!!!

ok..kali nih ko terlepas...lepas nih..tau lah..

kol 4.30 pm hari nih buat return nuggets ,kentang n semua lah..BUSUK WOO!!!aku buat return dengan kak hidayati,arjun and lan..penat woo..sakit kaki aku..dah ar sejok kat cold room ! masa buat kerja...TAUFIQ datang...tgk aku buat kerja...dia dak can food..sibuk je..ske menyibok tau..HAHA..gurau je..best..main gurau2  ngan store boy..ilang tension ngan orang gila 2 ekor tadi..HAHA..pegi mati sama itu orang..idop menyusahkan orang kalau perangai macam BINATANG!

aku balik kol 6.30 coz lambat ciap..kol 7pm jalan kaki..ujan lah plak..aku lari n tggu abah sampah kol 7.40pm..pastuh makan kat utm skudai..pergh..nasi goreng ayam masin nak mati...pandai masak ke tak..aiyoo..darah tinggi kalau macam nih.haha..sampai umah dalam kol 9.30pm..kol 10 pm mandy n bb wat hal..tak paham aku lah..aku kan bz kerja..cari nafkah..tak salah kan...huh..bb nih....jangan cari pasal ngan ayang ye..hmm..TQ bb coz buat ayg kecewa malam tadi n harinih..!!!buat lah macam tuh lagi ye!

No comments:

Post a Comment